Paskelbta Nesaldūs kepiniai

Svogūnų duona


Kiek aš su ja privargau! Pirmiausia – tešla taip lipo prie rankų, kad dar apie 100 g miltų turėjau pridėti. Po to ji man kildama tiesiog plėtėsi  į šonus, kol tapo skardos dydžio! Baigėsi kantrybė, padalinus per pusę sudėjau tešlą į atskirus kepimo indus ir…ji iškepė! O galvojau, kad esu pasmerkta duonos kepime. Visgi nesuprantu, kas čia buvo blogai, kad man taip nesisekė iš pradžių su ja. O receptą skolinausi iš Ievos Marijos, kuriai, panašu, viskas sekės daug geriau. 🙂 Vis dėlto, skonis mane nustebino, pasakiška duonytė. Pasakiška.

IMG_4466

 

Reikia:

  • 475 g kvietinių miltų (originale rašo 375 g, bet jau minėjau, dėl ko aš naudojau daugiau)
  • 200 g pilno grūdo kvietinių miltų
  • 7 g sausų mielių
  • 1 a.š. druskos
  • 375 ml vandens (manau, kad pakaktų ir 350 ml)
  • 2-3 v.š. aliejaus
  • 1 didelis svogūnas

Eiga: Susmulkintą svogūną pakepinti svieste iki auksinės spalvos, sakiau žiūrėsiu, kiek laiko čia tas užima, bet pamiršau. Manau apie 15 min. Visus ingridientus sumaišyti atskirame inde (taip, tiesiog sumaišyti, netirpinti mielių vandeny, nesicackint, o tik sumaišyti). Visgi aš šiek tiek cackinaus: mieles sumaišiau su miltais ir druska, tada maišant pyliau aliejų ir vandenį, sudėjau pakepintus svogūnus ir minkiau vis pridėdama miltų, nes nenorėjo tešla atlipt man nuo pirštų. Jau ir nervas buvo paėmęs, kame čia šuo, kad taip lipo prie rankų man, bet džiaugiuos, kad pabaiga laiminga. 😉 Taigi tešlą aliejumi išteptame dubenyje šiltai laikyti apie 2h. Tada dalinti į 2 mažesnius kepimo indus, pateptus aliejumi bei pabarstytus miltais, ir kepti 230 C 10 min, po to temperatūrą sumažinti iki 210 ir kepti dar 35 min. Iškepusią duoną apšlakstyti vandeniu, kad pluta nebūtų per kieta. Leisti kiek atvėsti ir išimti iš kepimo indų.

IMG_4470

IMG_4467

 

4 komentarai “Svogūnų duona

  1. Hmm, daug nuotykių su duona patyrei 😀 Tikrai neįsivaizduoju, kodėl tau taip nutiko. Dėl tešlos lipnumo, esu skaičiusi, kad svarbus ir drėgmės kiekis ore ir dar balažin kiek dalykų, nuo kurių priklauso, kiek miltų reikia. O dėl išsipūtimo, tai gal labai šilta pas tave namie? Arba mielės kokios nors super duper gyvybingos. Vienaip ar kitaip, duona atrodo puikiai!! 🙂

    1. Ohoho, kokia įnoringa ta duonelė, pasirodo. 😀 Hmm, nu aš ją tikrai šiltai laikiau, sakai dėl to gali plėstis į šonus, o ne viršun? 😮 Nes tada būtų visai logiška. Taip norisi kaltę suverst kažkąm, o ne mano nelaimingom duonai kept rankom. 😀 Bet žinok skanumas tai neapsakomas, išties!

      1. Kai šilta, mielės labai sparčiai dauginasi ir kyla į visas puses. Bet pas tave tešla matyt buvo per drėgna kažkodėl, dėl to nelabai laikė formą ir plėtėsi į šonus.. Bet svarbu, kad skonis patiko! 🙂

      2. Tai va, kad pas mane į viršų nelabai kilo, tik į šonus. O va kepimo induose jau tvarkoj viskas, gražiai pakilo, kai kažkas “laikė” šonus. Hm, apie drėgmę irgi gerai sakai. Na, tikrai bandysiu dar kartą kažkada ir žiūrėsiu, kaip kas, gal čia tik vienkartinė nesėkmė buvo. 😀

Parašykite komentarą

